Młodzi pływacy z kadr narodowych uczyli się skutecznej komunikacji

Młodzi pływacy z kadr narodowych uczyli się skutecznej komunikacji

Jak skutecznie współpracować z mediami, jak zaprzyjaźnić się z kamerą, czy mój wizerunek w stroju reprezentanta rzeczywiście jest mój i jak trzeba prowadzić swoje kanały w social mediach – to tylko niektóre tematy szkolenia pod nazwą „Autoprezentacja i skuteczna komunikacja z elementami przedsiębiorczości”, w których w trakcie zgrupowania w Cetniewie udział wzięli członkowie kadr narodowych juniorów i juniorów młodszych. Z polskimi pływakami spotkali się specjaliści w wielu dziedzinach.

Znany dziennikarz TVP Sport Aleksander Dzięciołowski uczył młodych zawodników, jak zaprzyjaźnić się z kamerą, mówiąc o rodzajach wystąpień medialnych, a także przeprowadził zajęcia praktyczne z autoprezentacji.

– Trzeba mieć pewną bazę wiedzy, by wypaść lepiej. Jeśli nie będziemy mieli tych umiejętności, nasz komunikat nie będzie usłyszany. Wiadomo, że są osoby, które mają mniejszy i większy talent do wystąpień przed kamerą, ale to jest dokładnie tak, jak z treningiem. Pracą można nadrobić niedoskonałości i ten mniejszy talent rozwinąć – mówi Dzięciołowski.

O współpracy z mediami mówili także dziennikarze sportowi Paweł Skraba i Paweł Hochstim, prowadzący obecnie m.in. biuro prasowe Polskiego Związku Pływackiego, którzy m.in. tłumaczyli zawodnikom, dlaczego w ich interesie jest dobra współpraca z biurem prasowym. Kilka słów o fotografii i aspektach prawnych z nią związanych przekazał z kolei wybitny polski fotoreporter Rafał Oleksiewicz, który wskazywał m.in. o tym, jakie zdjęcia i na jakich zasadach można wykorzystywać do promocji własnej osoby na kanałach social media czy stronie internetowej sponsora.

– W czasie szkolenia przekazaliśmy bardzo wiele informacji na temat współpracy z biurem prasowym. Jestem zbudowany zainteresowaniem ze strony zawodników, bo widać, iż młode pokolenie pływaków to rozumie i wie, dlaczego to dla nich jest ważne – mówił Paweł Hochstim.

W trakcie szkolenia, finansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, sporo czasu poświęcono także skutecznemu prowadzeniu social mediów (Marta Zalewska), dlaczego warto i jak stworzyć sportowe portfolio (Ewa Walczak), a także jak zbudować swoje kompetencje na życie po karierze (Marcin Drogorób) oraz jak założyć i mądrze prowadzić własną firmę (adw. Dominika Sęder).

Jeszcze w listopadzie w podobnym szkoleniu udział wezmą także członkowie polskiej kadry narodowej seniorów w pływaniu.