Marka Arena nadal będzie sponsorem Polskiego Związku Pływackiego
Marka Arena nadal będzie sponsorem Polskiego Związku Pływackiego
Marka Arena nadal będzie sponsorem Polskiego Związku Pływackiego. Trwająca od wielu lat umowa o współpracy została przedłużona do końca 2024 roku. Polscy pływacy będą korzystać ze sprzętu światowej marki przynajmniej do końca najbliższego cyklu olimpijskiego.
To kolejna umowa Polskiego Związku Pływackiego i Areny, która jest partnerem PZP od 2009 roku.
– Jestem bardzo zadowolona z tego porozumienia. Od lat współpracujemy z Areną, która jest światową marką i gwarantuje nam sprzęt na najwyższym poziomie. W zawodowym sporcie to absolutna konieczność. Zawodnicy są zadowoleni z produktów Areny, które pomagają im w odnoszeniu sukcesów, a to przecież najważniejsze – mówi Otylia Jędrzejczak, prezes Polskiego Związku Pływackiego. W ramach współpracy marka Arena jest m.in. sponsorem tytularnym cyklu zawodów Arena Grand Prix Puchar Polski.
Obecny czas jest niezwykły zarówno dla Polskiego Związku Pływackiego, jak i dla marki Arena. PZP w tym roku obchodzi bowiem setną rocznicę powstania, a z kolei Arena w 2023 roku będzie świętować pięćdziesiątą rocznicę założenia.
– Kolejna umowa pomiędzy marką Arena, a Polskim Związkiem Pływackim to świetny przykład długoterminowej współpracy. Za nami bardzo ciężki okres pandemii. Kryzys, który udało nam się wspólnymi siłami przetrwać, świetnie to pokazuje. Cieszymy się, że nadal możemy wspierać pływanie w Polsce, dostarczając sprzęt najwyższej jakości. Umowa to z pewnością duże wsparcie dla kadry narodowej w okresie olimpijskim. Liczymy, że Igrzyska w Paryżu 2024 przyniosą tego efekty w postaci medali – mówi Tomasz Niemczura, menadżer Arena Polska.
***
Polski Związek Pływacki to polska organizacja sportowa, założona w 1922 roku. Od 1923 roku jest członkiem Światowej Federacji Pływackiej (FINA), a od 1926 roku Europejskiej Federacji Pływackiej (LEN). PZP zrzesza zawodników, trenerów oraz kluby sportowe wszystkich dyscyplin pływackich – pływania, piłki wodnej, pływania synchronicznego oraz skoków do wody.
Marka Arena powstała w 1973 roku, niespełna rok po igrzyskach olimpijskich w Monachium. Za jej sukcesem stoi rodzina Dasslerów, twórców marki Adidas. Już pierwsza linia kostiumów kąpielowych Skinfit, wypuszczona rynek w 1973 roku, była przełomem w światowym pływaniu. Sportowcy korzystający z produktów Areny na igrzyskach olimpijskich w Montrealu w 1976 roku zdobyli aż 44 medale, a dwa lata później, na mistrzostwach świata w Berlinie Zachodnim, aż 62, co stanowiło blisko trzy czwarte wszystkich krążków. W kolejnych cyklach olimpijskich marka Arena prezentowała nowe linie innowacyjnych kostiumów, co sprawiło, że do dzisiaj jest liderem w tej branży.